Meer succes begint met beter beeld, van concept tot eindproduct.

reclamefotografie // bedrijfsreportage // campagnebeeld // sfeerfotografie

Beeld wat spreekt voor je proces, kenmerkend is voor je bedrijf en een oprechte weergave geeft van je onderneming.

Praktisch of sfeervol, overzichtelijk of gedetailleerd. Jouw klanten zich laten identificeren met je bedrijf en merk. 

Een perfecte beheersing van licht, schaduw en reflectie brengen uw product of dienst tot in detail goed in beeld.


RECLAMEFOTOGRAFIE

GEEF SPANNING AAN TEKST EN BOODSCHAP

 

Het beeld is misschien wel het belangrijkste onderdeel bij een reclamecampagne. In het ideale geval werken strategie, concept en creatie met de art-directie, copywriter en stylist in een team samen voor de opdrachtgever. Het resultaat is een reclamecampagne, waarin tekst en beeld samen een spannend geheel vormen.

 

Bij het ontwerpen van een campagne vraag je je het volgende af:

 

WAT IS JE MISSIE?

Met beelden communiceren we. De boodschap van het beeld straalt af op je bedrijf. Als je richting wilt geven aan de signalen die je als bedrijf uitzendt, zal je je daar dus eerst bewust van moeten zijn.

Geloofwaardigheid begint dus bij je eigen identiteit. Waar staat jouw bedrijf of dienst voor? Welke waarden draag je uit? Wat is de missie, visie, ambitie, wie zijn de klanten en stakeholders?

 

STUUR OP COMMUNICATIE IN PLAATS VAN EEN MOOI PLAATJE.

Misschien denk je wel:’ Ja maar, ik wil gewoon een paar goede beelden.’

Het lijkt wat hoogdravend en misschien veel werk, maar dit is de enige manier waarop je consistent en consequent je merk voedt met beelden en belangrijker nog: er sturing op hebben. Anders is het in het beste geval een toevalstreffer. Of een leuke creatieve zet van de fotograaf die dat toch vast wel zal ‘aanvoelen’.

 

Creativiteit zonder strategie is alleen maar mooimakerij.

 

 

 

BETREK EEN PROFESSIONAL.

Als je besluit om een professionele fotograaf of beeldstrateeg in te huren, nodig deze dan vroeg in het traject uit. Hij of zij kan met je mee denken aan de hand van jouw doelen. En minstens zo interessant: een nieuw perspectief aanreiken. Door deze samenwerking krijgt hij of zij ook beter beeld bij wat voor jou als opdrachtgever belangrijk is. Iets dat het resultaat ten goede komt.

 

WAT VERTEL JE EN WAT WIL JE UITSTRALEN?

De volgende stap. Als je voor ogen hebt wat je merkwaarden zijn, wie je wilt aanspreken, welke ambities er zijn, etc. bepaal je de boodschap en uitstraling. Dit geeft je handvatten om naar beeld toe te werken. Maak het vooral concreet. Wil je bijvoorbeeld toegankelijk en benaderbaar zijn, laat dan je eigen gezicht of medewerkers zien en breng in beeld hoe je tot resultaten komt. Wil je ervaring uitstralen, ga dan niet voor een stagiaire in beeld en vermijd de gebruinde Amerikaanse, witte tanden stijl.

 

CONCEPT IS DE BASIS

Op basis van je merkwaarden, boodschap en uitstraling maak je de vertaling naar een concept voor beeld. Soms is dat concept niet meer dan specifieke richtlijnen voor een beeldbank. Dan volstaat het om met die handreiking in een beeldbank te speuren.

Wil je echt onderscheidend zijn? Dan loont het vaak ook om een professioneel fotograaf in te huren. Samen kun je een concept voor je fotografie / beeldtaal ontwikkelen op basis van jouw eigen identiteit.

Zeker waardevol wanneer je werkt aan een (re)branding of je bedrijf goed wilt positioneren. Je investeert dan immers in het communiceren van datgene wat jouw bedrijf uniek maakt. Beeld is daarbij een krachtig instrument.

 

Een goede huisstijl en beeldbank kunnen jaren mee. Daarmee kun je consequent jouw unieke kracht naar voren blijven brengen. Ieder bedrijf heeft zijn eigen unieke manier, alleen hoe laat je hem zien?