Effectieve bedrijfsvideo.

Corporate video :: interview :: productfilm :: referenties :: documentaire

Van productfilm tot corporate story's en van documentaire tot referenties. Film is hot! Binnen no time je klanten informeren en overtuigen.

 

De kracht van een goede bedrijfsfilm is dat het verhalend is. Al sinds mensenheugenis vertellen we verhalen. Verhalen om te inspireren, motiveren en activeren van anderen. Een bedrijfsfilm met een goed verhaal versterkt het imago van je bedrijf en wekt vertrouwen in de producten en diensten die jij aanbiedt.

 

Studio Sterkenburg is gespecialiseerd in het produceren van creatieve en pakkende bedrijfsfilms die niet alleen visueel, maar juist ook inhoudelijk bijdragen aan de marketing- en communicatiedoelen van je bedrijf.

Dat een bedrijfsfilm moet gaan over het bedrijf zelf is een koppig misverstand. Te vaak geven bedrijfsfilms alleen een opsomming van diensten, producten, kernwaarden en visie, ondersteund door beelden van het bedrijfspand en mensen achter een monitor.

 

De kijker van je film is niet geïnteresseerd in je bedrijfspand en dat je ergens goed in bent mag toch vanzelf spreken. De kijker is op zoek naar een oplossing voor zijn probleem en geïnteresseerd in hoe jouw bedrijf dat kan doen. Een effectieve film laat zien dat je begrijpt waar de pijn zit en dat jouw product, dienst of idee daarvoor de oplossing kan geven.

 

Hoe gaat dat dan in zijn werk? Hoe maak je je film effectief?



Bepaal het doel

Waarom wil je de video maken? Wil je mensen iets leren? Ze verleiden van je product of dienst gebruik te maken? Je bedrijf als expert neerzetten? Of om ze naar je aankomende evenement te lokken?

 

Het is belangrijk duidelijk te krijgen wat je met je video wilt bereiken. Lijkt logisch, maar vaak vertel je meer dan relevant is aan je doel. Toets dus altijd of je boodschap bijdraagt aan je doel.

Ken je doelgroep

Niet iedereen is gebaat bij jouw film. Een film gemaakt voor een algemeen publiek zal uiteindelijk niemand aanspreken.

 

Zonder dat je weet wat je met je film gaat doen, voor wie het is en wat je wilt bereiken, schiet je met hagel in plaats van op scherp.

 

Wie wil je aanspreken? Waar hechten ze waarde aan? Kennen ze je al? Of juist niet? Waar kan jij ze mee helpen?

Richt op je doelgroep

De kijker is op zoek naar hoe je zijn probleem kunt oplossen, niet naar hoe je bedrijf is ontstaan. Zet je film dus niet in om alleen maar informatie te zenden, maar laat je kijkers zien dat je ze begrijpt. 

 

Mist je doelgroep kennis die jij kan bijbrengen? Biedt je een beleving? zijn je diensten sneller, efficiënter, persoonlijker dan die van andere bedrijven?


Bepaal je inhoud

Je weet wat je wilt bereiken met je video, wie de kijker is en voor welk probleem jij een oplossing biedt. Aan de hand hiervan kun je je boodschap zo effectief mogelijk bepalen.

 

Blijf toetsen aan het doel en de doelgroep tijdens het bepalen van je boodschap. Zorg er ten alle tijden voor dat je inhoud relevant blijft voor je kijkers.

Vertel een verhaal

Of je nu evenementen organiseert, burgers verkoopt of meubels maakt, elk bedrijf heeft een verhaal.

 

Door te vertellen waarom je doet wat je doet, wat je motiveert en hoe je dat doet komt je organisatie tot leven. Hierdoor maak je emotioneel een connectie met de kijker.

 

Vertel zelf, laat je personeel, of zelfs je klanten aan het woord.

Je referenties zijn je beste reclame.

Hou het kort

Zo kort mogelijk betekent natuurlijk niet dat je het als een race moet zien. Een sterke inhoud met goede interviews kan prima na 30 minuten nog steeds interessant zijn, terwijl een promotiefilm de boodschap binnen een halve minuut kan overbrengen.

 

Effectief is dus zo kort mogelijk en zo lang als noodzakelijk. Houdt daarom bij het schrijven van je script altijd rekening met je doel en je beoogde kijker.



Natuurlijk moet een bedrijfsvideo er prachtig uitzien, maar creativiteit zonder strategie is alleen maar mooimakerij.

De film is namelijk geen doel op zich, maar één van de middelen die je tot je beschikking hebt om jouw product, dienst of idee te promoten. Het kan alleen wanneer je je doelgroep helder hebt, inhoudelijk weet welke boodschap je wilt meegeven, in welke vorm je de video moet gieten om de doelgroep te kietelen en je hebt nagedacht over wat je wilt uitstralen.


BEDRIJFSFILM // Rien van Barneveld // Schildersbedrijf en interieur

Voor Schilders en interieurbedrijf Rien van Barneveld hebben we afgelopen periode de nieuwe bedrijfsfilm geproduceerd.

Wie zijn ze, wat doen ze en waarom? Rien van Barneveld


PROMOTIEFILM // Sportservice Veenendaal // SPORTGALA // VEENENDAAL

Een film ter inleiding van de sporttalenten tijdens het sportgala. De jaarlijkse verkiezingen van sportman of sportvrouw van het jaar.

Sportservice Veenendaal


PRODUCTFILM // happy hout // tipi teus

In opdracht van Happy Hout, de meubelmaker die hippe meubels van OSB hout maakt realiseerden we de productfilm ter illustratie van hun tipi Teus. De houten wigwam voor de kat!

HAPPY HOUT


BEDRIJFSFILM // Installatiebedrijf van Vilsteren // DODEWAARD

Bedrijfsfilm ter gelegenheid van het 25 jarig bestaan van het bedrijf. Een informatieve weergave van het bedrijf met haar producten, diensten en mensen.

Installatiebedrijf van Vilsteren


AFTERMOVIE // Businessclub de Heuvelrug // DOVO // VEENENDAAL

Een registratie van het feest ter gelegenheid van het 25 jarig bestaan van de businessclub.

Businessclub de Heuvelrug


AFTERMOVIE // Hap & Sap Tour // VEENENDAAL

Korte impressie van de Hap & Sap Tour. Een plaatselijk georganiseerd evenement met een regionaal bereik.

Ontdek de lekkerste restaurants van de stad.


BEHIND THE SCENES // fotoshoot Esther Akihary // TRACK & FIELD