· 

De identiteit van je bedrijf, professioneel voor de dag laten komen

Steeds vaker willen klanten weten wie de mensen achter het bedrijf zijn.

Door middel van presentaties, blogs en interviews willen bedrijven steeds meer een gezicht krijgen. Echter wordt vaak vergeten om daarbij een goede profielfoto te gebruiken, waardoor de lezer nog steeds geen gezicht heeft bij degene die een fantastisch en inspirerend verhaal heeft.

 

Je profielfoto is bepalend voor jouw online branding en dat de eerste indruk het zwaarst weegt, mag vanzelf spreken. Toch komt het nog vaak voor dat zakelijke portretfotografie een soort ondergeschoven kindje is bij de visuele uitingen van je bedrijf. Of je het nou hebt over het smoelenboek op de bedrijfswebsite of de profielfoto’s op sociale media. De eerste indruk maak je met pakkend, professioneel beeld.

 

Zo blijkt dat bezoekers van je social media in eerste instantie de meeste aandacht besteden aan je profielfoto. Omdat we visueel zijn ingesteld en ook onze intuïtie afgaat op een bevestiging in je profielfoto ten aanzien van je betrouwbaarheid, je professionaliteit en hoe sympathiek je bent.

 

Wanneer de bezoeker van je site of social media een goed gevoel krijgt op basis van die profielfoto, dan gaat die bezoeker zich verder verdiepen in je product en/of dienst.

Ons advies is dan ook om herkenbaarheid te creëren door in al je media-uitingen dezelfde profielfoto te gebruiken.

 

En je medewerkers dan? Met hun profielfoto?

 

Als je zzp’er bent, dan is de profielfoto uiteraard belangrijk voor jouw eigen online branding. Maar wat als je een bedrijf hebt met meerdere werknemers?

 

Hoe hard werk je binnen je bedrijf wel niet vanuit een strategie en visie om al je werknemers met de neus in dezelfde richting te krijgen? Je hanteert bedrijfsinstructies, zodat je de kwaliteit van je bedrijf op alle fronten kunt waarborgen. Je huisstijl wordt volledig doorgevoerd. Van visitekaartjes tot het logo op je pand, pennen met je logo en bedrijfskleding tot aan de kleur van je koffiemokken. Maar hoe staan je werknemers op je site en social media? Mooi strak met een professionele profielfoto, met het bedrijfslogo erbij? Heb je je bedrijfsinstructies ook daar eenduidig en professioneel?

Een professionele profielfoto zou onderdeel uit moeten maken van je totale communicatie-aanpak. Een professionele profielfoto maakt deel uit van je huisstijl.

 

Omdat je maar één keer die goede eerste indruk kunt maken.